V košíku nejsou žádné položky.

Vyzkoušejte

13 kroků, jak porazit stres

Zcela se vyrovnat se stresem je prakticky nemožné. Můžete mu však úspěšně čelit. Zamyslete se nad následujícími 13 jednoduchými kroky, které vám pomůžou slovo „stres“ navždy vymýtit z vašeho slovníku.

1. Relaxujte každý den!

Nedostatek času není omluvou proto, abyste si nemohli vymezit 15 minut denně jen sami pro sebe. věnujte se svým koníčkům, jděte ven s přáteli, přečtěte si dobrou knihu, navštivte cvičení jógy... Dělejte zkrátka cokoliv, co vás uvolní.

2. Buďte pány svého času!

Budete-li si čas organizovat, všechny úkoly snadno zvládnete. Plánujte si vykonávání svých povinností. Stanovte si jejich důležitost a sami se rozhodněte, kdy a jakým způsobem je splníte. Zařiďte si, aby čas pracoval pro vás, ne vy pro něj.

3. Učiňte ze své postele vaše království!

Dopřejte si dostatečně kvalitní spánek. Zcela jistě se vám bude spát lépe, pokud si pořídíte kvalitní matraci a kvalitní polštář. Ujistěte se, že vaše matrace a polštář jsou vyrobeny z materiálů, které zabraňují průniku prachových roztočů. Spánkem trávíte téměř třetinu dne, nepodceňujte tedy výbavu své ložnice.

4. Pravidelně cvičte!

Vyberte si taková cvičení, která budete dělat rádi! Fyzická aktivita je prospěšná nejen vašemu tělu, ale ovlivňuje také vaši náladu. Při cvičení se do mozku vyplavují endorfiny, tzv. hormony štěstí. Lepší postava vám určitě taky dodá lepší pocit. Zpočátku postačí, když budete cvičit 15 až 30 minut 3krát týdně.

5. Mluvte a buďte otevření!

Pokud své emoce a nespokojenost skrýváte uvnitř sebe, stres tím jen zvyšujete. Mluvení pomáhá, vyčistíte si tak hlavu a váha všech starostí uvnitř vás bude najednou nižší. Rady od přátel a známých při řešení problémů vám pomohou se více uvolnit. Zjistíte, že na problémy nejste sami a že jsou na světě lidé, kteří vám s nimi rádi pomohou.

6. Smích léčí!

Smějte se, řehtejte se, plačte smíchy. Nepotlačujte smích a nechte mu volný průběh. Je to nejlepší lék na starosti a trápení. Těšte se z maličkostí. Užívejte si všech radostí života a všech hezkých chvilek, které právě prožíváte. Nebraňte se humoru a mějte ho rádi. S úsměvem jde všechno lépe.

7. Štěstí můžete najít všude!

Abyste ho našli, musíte se ho nejdříve naučit vnímat. Štěstí nevyplývá pouze z materiálních hodnot. Štěstí hledejte především uvnitř sebe. Přestaňte s věčnými výmluvami a záminkami, kterými odůvodňujete, proč nemůžete být šťastní. Naučte se přijímat komplimenty, užívat si slunečného dne, uvažovat pozitivně a být šťastní za každý den.

8. Pozitivní myšlení dělá zázraky!

Nepodléhejte pesimismu. Události se pro vás budou vyvíjet podle toho, jak k nim budete přistupovat a jak o nich budete přemýšlet. Zaměřte se na své přednosti a v každé situaci se snažte nalézt něco dobrého. Řiďte se pravidlem, že po dešti vždycky svítí slunce.

9. Dokonalost neexistuje! V nedokonalosti je krása!

Proč byste nemohli dělat chyby? Každý se občas mýlí a chybuje. Čím dříve tento fakt přijmete, tím snazší pro vás bude vlastní chyby přijímat a poučit se z nich. Akceptujte skutečnost, že chyby můžete dělat nejen vy, ale i jiní.

10. Shovívavost je balzám na duši!

Jen pomyslete na to, jak často jste naštvaní. Doma, v práci, v supermarketu, v bance... Opravdu vztekem něco zlepšíte? Ne! Vztekem a rozmrzelostí si jen ubližujete. Nebuďte naštvaní a naučte se odpouštět. pomůžete tak nejen sobě, ale i ostatním.

11. Udělejte si čas na zábavu!

Nezavalujte se prací. Pokuste se, aby byl váš osobní život pestrý. Pokud denně v práci trávíte dlouhé hodiny a na své koníčky, známé a rodinu už vám nezbývá čas, je to špatně. Vymezte si čas, který budete věnovat jen sami sobě a svým koníčkům. Neutíkejte sami před sebou. Měli byste se sami sebe zeptat, co ve svém životě chcete změnit.

12. Zdravé jídlo pro zdravé tělo i duši!

Jezte plnohodnotné, vydatné a zdravé potraviny. Vyvarujte se konzumace jídel v rychlém občerstvení a jídel obsahujících umělé konzervační prostředky. Zařaďte do svého jídelníčku větší množství zeleniny a ovoce. Raději nekuřte, nebo kouření alespoň omezte. Drogy ani alkohol vám s depresí nepomůžou. Poskytují jen chvilkovou úlevu za cenu trvalého poškozování vašeho zdraví.

13. Rozhlédněte se okolo sebe!

Přemýšleli jste někdy o tom, jak vás vnímá okolí? Poučte se z předchozích chyb a pokuste se zmírnit své reakce v nepříjemných situacích. Pozorujte sami sebe a zkuste příště jednat jinak. Zvykněte si na to, že některé věci prostě nezměníte! Smiřte se s realitou. Určitě se vám hned uleví.