V košíku nejsou žádné položky.

Vyzkoušejte

8 rad pro zdraví a krásu

I když si zcela právem užíváte svého mládí a bezstarostnosti, neměla byste nikdy zapomínat chránit sebe a své tělo. Tak zůstanete vždy zdravá a ve skvělé kondici. Popíšeme vám nejdůležitější oblasti, na které byste si měla dávat pozor.

1. Vždy chráněná

Bezpečný sex jsme dali na první místo a máme k tomu dobré důvody. Výskyt lidí infikovaných sexuálně přenosnou nemocí je stále velmi vysoký. Na první pohled nikdy nezjistíte, jestli je někdo nakažen nebo ne.

Pokud si nejste stoprocentně jistá, že je váš partner zdravý, musíte při sexu vždycky použít ochranu. Nejbezpečnější způsob, jak se ochránit před sexuálně přenosnými nemocemi, je bezkonkurenčně kondom.

2. Pravidelné testy

Chlamydia a kapavka se dají velmi rychle vyléčit pomocí antibiotik, ale pouze pokud jsou objeveny včas. Tyto nemoci často neprovází žádné symptomy, pokud se ale neléčí, mohou vést až k neplodnosti. Proto byste se měla nechat testovat minimálně jednou za rok a pokaždé, když máte nechráněný sex.

Virus lidského papilomu je také nebezpečná sexuálně přenosná nemoc, která má více než 100 různých forem. Může zapříčinit změny na hrdle dělohy, které mohou být karcinogenní, a proto byste se měla nechat každý rok testovat u svého gynekologa a nechat si provést cytologii.

3. Konzumujte dostatečné množství kyseliny listové

I když ještě nemyslíte na děti, je velmi důležité, abyste každý den snědla alespoň 50 mikrogramů tohoto vitamínu B (v těhotenství se doporučuje, abyste množství zvýšila na 400 mikrogramů). Dostatečné množství kyseliny listové zabrání deformacím u plodu.

Kyselina listová umožňuje tvorbu, regeneraci a správné fungování krvinek, zatímco její nedostatek vede k chudokrevnosti. Během těhotenství se stará o vývoj a růst plodu: čtvrtý týden po oplození se u plodu vytváří páteřní kanál, a pokud nemá dostatečné množství kyseliny listové, nemůže se řádně uzavřít a zapříčiňuje poškození hlavy a páteře.

Nalézá se v:

  • játrech,
  • cereáliích a lupíncích,
  • salátu,
  • špenátu,
  • brokolici,
  • květáku,
  • fazolích,
  • hrášku,
  • slunečnicových semínkách,
  • droždí a výrobcích z droždí.

4. Opálená kůže se nenosí

Už delší dobu se ví, že opálená kůže není znamením zdraví, ale pouze ukazuje, že sluneční paprsky poškodily vrchní vrstvu vaší kůže. Proto byste se o sebe měla starat, i když jste na slunci – rakovina kůže je druhou nejčastější formou rakoviny u žen ve věku dvaceti let.

Na slunce byste měla vycházet pouze s ochranným krémem s faktorem vyšším než 15, který chrání proti UVA i UVB paprskům. Nezapomeňte ho pravidelně nanášet. Vezměte si také klobouk a sluneční brýle. Solária raději nenavštěvujte.

5. Samostatná kontrola prsou

Nejlepší je, když si prsa zkontrolujete každý měsíc po menstruaci, když už nejsou nateklá. Pravidelné kontroly jsou velmi důležité, protože je to jediný způsob, jak si všimnout případných změn.

6. A co cholesterol?

I přesto, že kardiovaskulární choroby se většinou týkají starších lidí, lékaři doporučují, aby si všichni dospělí starší dvaceti let, měřili cholesterol alespoň každých 5 let. Zvýšená hladina cholesterolu je jednou z nejčastějších příčin kardiovaskulárních chorob.

Dejte si pozor na svůj životní styl:

  • vyvarujte se jídla, které má velké množství nasycených tuků, cukru a soli,
  • přestaňte kouřit,
  • vyvarujte se konzumaci alkoholu,
  • buďte fyzicky aktivní.

7. Pořádně se vyspěte

Studentské roky nejsou zrovna roky, kdybychom hodně spali – divoké oslavy, studování dlouho do noci … Ale nedostatek spánku nezapříčiňuje jen únavu, může mít na svědomí i:

  • nadváhu,
  • stres,
  • depresi a oslabení imunitního systému.

Proto byste se měla dostatečně vyspat – 7 až 8 hodin za noc vám zajistí dostatek energie a vitality.

8. Smích je půl zdraví

Zůstaňte stále mladistvá, hravá a snažte si udržet optimistický pohled na svět, i když máte problémy a jste ve stresové situaci … Humor je velmi zdravý. Bylo statisticky dokázáno, že veselí lidé se dožívají vyššího věku.