V košíku nejsou žádné položky.

Vyzkoušejte

Jak přežít ranní kocovinu

Nečekaná oslava uprostřed týdne, únavná noc bez spánku a nepříjemné ranní vstávání do práce. Tento scénář jistě dobře znáte. Už když se vzbudíte, víte, že byste potřebovali ještě alespoň tři hodiny spánku

Přemožte unavená, těžká víčka …

… a vyzkoušejte následující rady. Nejen káva vám pomůže překonat ospalost. Je tu i cvičení, mluvení a jídlo …

  • Ráno se nezapomeňte pořádně nasnídat. Doplňte tělu potřebné tekutiny. Nejlépe mu prospějete, když se napijete šťavnatého ovocného džusu. Ten vám dodá dostatek energie pro celý den a nebudete se cítit tak unavení.
  • Pokud je to možné, jděte do práce pěšky. Čerstvý vzduch vám jen prospěje. Stačí když se projdete o jednu zastávku dál než obvykle. Dobře vám udělá také projížďka na kole. Auto nechte tentokrát doma, zbytkový alkohol a únava za volantem by se vám mohly pěkně vymstít.
  • Projděte se po kanceláři. Místo toho, abyste kolegovi zavolali nebo mu poslali email, projděte se raději k jeho stolu. Chůze zlepšuje krevní oběh a udržuje vás vzhůru.
  • Dejte si lehký oběd, těžké, mastné jídlo vyvolává ospalost.
  • Mezi jídly si dejte něco malého, co vám dodá energii na celý den, například celozrnné keksy, nízkotučný sýr … čokoláda vám v tomto případě moc nepomůže.
  • Promluvte si se spolupracovníky. Živá a zajímavá konverzace vás udrží vzhůru.
  • Během jednání si dělejte poznámky, udržíte tak svůj mozek v bdělém stavu.
  • Dělejte více věcí najednou. Neztratíte tak rychle pozornost.
  • Myslete na příjemné věci – dovolenou, včerejší oslavu, koncert, který vás čeká o víkendu … Povzbuzující myšlenky povzbudí i váš mozek.
  • Když máte chvilku čas, podívejte se na internet, napište e-maily přátelům.
  • Máte-li pocit, že už to vzdáváte, napijte se kávy a dopřejte si krátký, patnáctiminutový spánek. Schovejte se na toaletě, v autě, v zasedací místnosti … Pak se pořádně protáhněte. Budete se cítit mnohem lépe.
  • Pokud to jde, poslouchejte v práci energickou rytmickou hudbu.
  • Pokud se opravdu necítíte dobře, řekněte, že jste nemocní a jděte domů. Raději zůstaňte jeden den doma, než abyste v práci udělali vážnou chybu.