V košíku nejsou žádné položky.

Vyzkoušejte

Co jíst, abychom se ve vedrech ochladili

Když je velké horko, zdá se být kopeček zmrzliny tou správnou volbou, ale pak bývá člověku ještě větší teplo. Když totiž tělo začne zpracovávat a uchovávat tyto kalorie, zvyšuje se vaše tělesná teplota.

Existují ale živiny, které vás donutí více se potit, čímž se vaše tělo ochlazuje.

Když je velké horko, zdá se být kopeček zmrzliny tou správnou volbou, ale pak bývá člověku ještě větší teplo. Když totiž tělo začne zpracovávat a uchovávat tyto kalorie, zvyšuje se vaše tělesná teplota.

Existují ale živiny, které vám pomáhají teplo překonat tím, že vás donutí více se potit, čímž se vaše tělo ochlazuje. Podívejte se, co byste měli jíst, abyste svému tělu pomohli uchovat si přirozený systém ochlazování…

1. Máta

Máta stimuluje pohárky v ústech, které reagují na zimu, a má tedy téměř kouzelný vliv na ochlazení těla, hlavně když si ji dáte čerstvou. Další výhodou konzumace máty je, že má stimulující vliv na zažívání. Jako doplněk vychlazeného salátu z lososa s mačkanými fazolemi a pomerančem nebo v kombinaci s kousky okurky a kuřetem s kůrkou z arašídů bude mít blahodárný účinek na všechny vaše smysly pokaždé, když se zakousnete.

2. Chilli

Země s horkým klimatem, jako je Indie a Thajsko, mají převážně kořeněnou kuchyni. Proč? Jedna z chemických látek, které se v koření nachází – kapsaicin – podporuje tělo v pocení. Zkuste do svého jídla přidat chilli nebo jiné ostré koření.

3. Zelenina

Obecně se ví, že zelenina je zdravá, a za těchto velice horkých dnů se doporučují hlavně některé její druhy. Zelenina, která je bohatá na vodu, jako je okurka, čekanka a salát, je skrytým zdrojem hydratace, která je pro tělo životně důležitá. Tělo se nemůže ochladit pocením, pokud neobsahuje dostatečné množství vody. Zelenina, ze které připravíte salát, nebo kterou přidáte k sendviči, dodá vaší svačině chuť, křupavost a barevnost.

4. Ovoce

Nahraďte zmražené sladkosti, které obsahují spoustu cukrů, ovocem, které je přirozeně sladké a osvěžující. Klíčem k ochlazení je konzumace šťavnatého ovoce, které obsahuje spoustu vody – jablek, melounů a vodních melounů. Nemusíte si je nechávat až jako dezert; mohou se stát součástí vašeho jídla – přimíchejte je do salátů, vodní meloun můžete přidat k salátu s balkánským sýrem, kuře si můžete vychutnat se salátem z jablek a celeru.

5. Cizrna

Horké dny vás mohou svádět k tomu, abyste si připravili vepřové kotlety na grilu. Jenže aby je tělo strávilo, potřebuje spoustu energie. Kotlety zažehnou v žaludku oheň, díky kterému se zahřeje celé tělo. Pokud chcete svému tělu pomoci se ochladit, zvolte proteiny, které od něj nevyžadují tolik práce – na příklad cizrnu.

Tato luštěnina je plná vlákniny a vitamínů. Je báječná, když ji přimícháte do salátu s pomeranči, olivami a rajčaty nebo do salátu s celerem a balkánským sýrem, který pokapete citronovou šťávou.

Vychutnejte si své jídlo!