V košíku nejsou žádné položky.

Zkusit
  • 14denní záruka vrácení peněz
  • 100% bezpečný nákup
  • Prodej na splátky
Trochu jiné způsoby, jak se rozloučit s nikotinem

Trochu jiné způsoby, jak se rozloučit s nikotinem

Přemýšlíte (už zase) o tom, že byste přestali kouřit, ale nemáte k tomu odvahu, protože se vám to dosud nepodařilo? Kouření je nepochybně jedním ze zlozvyků, kterých se dá velmi těžko zbavit – ale to je jen tím, že jste se nepokusili řídit se trochu neobvyklými, ale rozhodně účinnými způsoby, jak toho nechat.

Přemýšlíte (už zase) o tom, že byste přestali kouřit, ale nemáte k tomu odvahu, protože se vám to dosud nepodařilo? Kouření je nepochybně jedním ze zlozvyků, kterých se dá velmi těžko zbavit – ale to je jen tím, že jste se nepokusili řídit se trochu neobvyklými, ale rozhodně účinnými způsoby, jak toho nechat.

Mnozí lidé, kteří se rozhodnou přestat kouřit, začínají tak, že konzumují různé léky a doplňky, které jistě přinášejí nějaký výsledek, ale většinou se přitom jedná jen o mentální návyk. Kouříme, když jsme nervózní, když se bojíme nebo jsme ve stresu. Když se naučíme rozpoznat situace, ve kterých toužíme po nikotinu, a najdeme pro tyto okamžiky vhodnou náhražku, bude se nám s kouřením mnohem snáze přestávat.

Vyzkoušejte naše rady!

1. Vyměňte zlozvyk za dobrý návyk

Když ucítíte potřebu si zakouřit, protáhněte se. Nemusíte toho dělat moc. Stačí jen pár minutek rychlých pohybů. Jste-li v práci, můžete se několik minut rychle procházet vestibulem nebo si jít vyšlápnout schody. Pouhých deset minut fyzické aktivity vám pomůže se zbavit touhy po cigaretě, a navíc uděláte něco dobrého pro své tělo.

2. Uklidněte se

Mnozí lidé kouřením přirozeně reagují na stres. Najděte si přirozenější a zdravější způsoby, jak se stresu zbavit. Když jste ve stresu nebo máte potřebu si zakouřit, uvolněte se, opřete se, zavřete oči a chvíli dýchejte zhluboka. Soustřeďte se na vzduch, který se dostává do vašich plic, tak dlouho, až si budete připadat uvolnění.  A nezapomeňte si nakonec pogratulovat, že jste zvládli se stresem zdravě vyrovnat!

3. Dopřejte si hořkou čokoládu

Jedním z důvodů, proč se tak těžko přestává s kouřením, je, že kouření mění vaše vnímání radosti v mozku. To je ale možné vyřešit: když dostanete chuť na cigaretu, pomalu snězte kousek hořké čokolády. Kromě toho, že tím úspěšně nahradíte kouření, zvýšíte také hladinu serotoninu, díky čemuž se budete cítit lépe a nebudete si připadat tolik ve stresu – a to jsou dva hlavní důvody, které vás nutí kouřit.

4. Připomeňte si všechny následky

Kouření je škodlivé – to už všichni víme. Ale i přesto, jak často si to připomínáme? Mějte u sebe fotografie, které vám budou ukazovat, jaké následky má kouření na lidské tělo, pravidelně si čtěte články o tom, jak kouření zkracuje váš život, a pak se zamyslete nad všemi důvody, proč chcete žít. To rozhodně zastaví vaši touhu po cigaretě.

5. Buďte zaneprázdnění

Když toužíte po cigaretě, je pro vás nejtěžší soustředit se na současnou práci a zapomenout na to, jak moc si chcete zakouřit. Najděte si úkol, který vás na chvíli rozptýlí, abyste mohli zapomenout na cigarety. Vyprázdněte svou tašku nebo peněženku a udělejte si v nich pořádek, ukliďte svůj pracovní stůl, přerovnejte svou sbírku CD nebo DVD disků, vyčistěte si zuby, zalijte květiny nebo chvíli pracujte na zahradě. Jakákoliv činnost, která si vyžaduje vaši pozornost, vám pomůže zapomenout na kouření.

6. Najděte motivaci

Najděte si důvod, proč přestat kouřit. Chcete ochránit svou rodinu, aby nemusela vdechovat váš cigaretový kouř? Chcete se cítit lépe? Chcete lépe vypadat? Být zdravější? Máte obavy o své zdraví? Jakýkoliv důvod je dostatečně dobrý – prostě si ho najděte a mějte ho na mysli. Správná motivace vám váš úkol velmi usnadní.

7. Nezačněte s bojem sami

Když se pokoušíte přestat kouřit, je velmi důležité, abyste měli oporu ve svých blízkých. Řekněte svým kamarádům a rodině o vašem úmyslu – jejich podporu budete potřebovat. Až budete mít chuť na cigaretu, zavolejte kamarádovi a mluvte s ním tak dlouho, dokud vaše touha nezmizí. S pomocí rodiny najděte činnosti, které vás dokážou rozptýlit, abyste mohli zapomenout na kouření. Překvapí vás, jak moc vám může pomoci podpora a pomoc těch, kteří vás mají nejraději.

8. Nechtějte toho příliš

Přestat s kouřením je velmi těžký a zdlouhavý proces. Neočekávejte, že se vám to povede přes noc, protože to dokáže jen pár lidí. Je mnohem reálnější, pokud začnete se snižováním množství cigaret, které vykouříte denně, a postupně se dostanete k úplnému skoncování s kouřením. Bude to pak mnohem snazší a méně bolestivé.

9. Zkuste to znovu!

Musíte si uvědomit, že většině kuřáků se nepodaří přestat kouřit při prvním pokusu. Nenechte se tím odradit – zkoušejte to znovu a znovu! Nevnímejte skutečnost, že jste znovu začali kouřit, jako selhání – vnímejte ji jako lekci, ze které se můžete poučit, které situace vás nejvíce stresují, a ve kterých okamžicích většinou kouříte. Na základě toho si vytvořte strategii a zkuste to znovu.

Nezapomeňte: když padnete, není to prohra – prohra je, když po pádu znovu nevstanete!

Bezplatná pomoc s nákupem
x
Máte nějaké otázky, nebo jen chcete provést objednávku?
Naši operátoři jsou připraveni odpovědět na všechny vaše dotazy týkající se produktů a akcí, které vás zajímají.

Prosím, klikněte na tlačítko níže a my Vám zavoláme.

Zavolejte mi!